Klubaften d 04/02/2019

I går var der 14 medlemmer fremmødt for at høre fotograf Torkil Michelsen fra Esbjerg fortælle om billedvurdering ”En proaktiv proces”
Det er længe siden, vi har hørt en fotograf, der så inderligt kunne fortælle om sine billeder og sine billedprojekter.
Jeg tror, vi alle fik lært en hel del om det at planlægge sine billeder og lægge en historie ind i dem.
Det var ikke fordi alle billeder var knivskarpe, men vi fik en forståelse af, at det var sådan fotografen gerne ville præsentere sit billede.
Vi fotografere ikke ens, og det skal vi heller ikke, det vigtigste er, at vi interessere os for fotografiet, og at vi hele tiden dygtiggøre os.
Gode billeder kan tages op igen og igen for at blive forbedret elektronisk, så de bliver endnu bedre til at udtrykker sig.
Vi så kompositbilleder og billeder i serie og det meste blev præsenteret i størrelsen A2 og i passepartout. Det præsenterer sig.
Bagefter var der en gennemgang af medlemmernes medtagne elektroniske -og papirbilleder.
Torkil lagde vægt på, at se det gode i billedet og ikke så meget på at finde ”de 5fejl” og det tror jeg, vi lærte meget af.
Kl. 22.00 måtte vi stoppe en engageret Torkild om at fortælle om sine billeder, og det er et udtryk for en ganske god aften for os alle.
Torkil gav tilsagn om at komme igen, når det passer ind i vore planer og det vil vi arbejde videre med.

Næste møde er mandag d. 11. februar kl. 19.00.

Adressen er:
Rise plejehjem
”Elmegården”
Rise bygade 50 . 12
Der er parkering i området.

Husk: Fotolamper, reflektor, blitz og kamera.