Notat fra klubaften d. 2. februar

Klubaftenen var vel besøgt, ca. 27 fotointeresserede medlemmer var fremmødt for at høre om brugen af Flash.

Christian oplyste, at han var en stor fan af blitz- når den ellers bliver brugt korrekt. Man ser desværre bare oftest,, at blitzen bliver brugt ” forkert”, netop fordi fotografen har blind tiltro til kameraets automatik. Kameraet tager ikke dårlige billeder, det er personen bag kameraet, der betjener det forkert.

Christian demonstrerede brugen af blitz ved at lave eksempler, som så blev vist på TV, så man tydeligt kunne se forskellen på, hvordan man undgår slagskygge og udnytter rummets muligheder for indirekte lys. Der blev fortalt om indbyggede og mere avancerede blitz og deres muligheder

Christian kom ind på problemet med røde øjne, og hvordan blitzen kunne bruges i det fri samt om rækkevidden.

Der var gode input til Flashen og brugen af den fra Jeff (Click), og der kom mange spørgsmål fra deltagerne.

Vi fik alle gode nyttige tips på tryk med hjem, og så er det bare med at komme i gang ”øvelse gør mester”.

Vi ser frem til næste klubaften, hvor Flashens muligheder vil blive afprøvet.

Mogens