Klubmøde d. 16. februar på EAF Syd.

Klubaftenen var også denne gang velbesøgt, da 25 medlemmer havde fundet vej, det vil sige en mødeprocent på ca. 74% – meget flot.

Velkomst

Christian bød velkommen og bad medlemmerne om at se det materiale godt igennem, som var blevet udsendt til alle som e-mail i forbindelse med den kommende generalforsamling. Indkaldelsen med andet materiale er også lagt ud på hjemmesiden.

Christian opfordrede medlemmerne om at bruge hjemmesiden, ikke mindst komme med billeder, og give kommentarer til de billeder, som er indlagt.

Hjemmesiden er til for at blive brugt. Forslag til forbedringer imødeses gerne. Det skal lige nævnes, at Webmaster (Lars Hansen) arbejder på at få hjemmesiden til at arbejde hurtigere.

Billedfremvisning

Derefter var der billedfremvisning, idet Alice Strøm og Benny Truelsen fremviste deres billeder. Vi var alle oppe og se på dem og snakkede indbyrdes om dem.

Bestyrelsen erkender, at billedfremvisningen ikke giver alle medlemmer det tilsigtede, og det vil der blive arbejdet på at få det forbedret. Formålet skulle jo gerne være, at vi lærer, at læse et fotografi så vi kan blive bedre fotografer.

Flash 2

Christian gennemgik kort, hvad han havde sagt på sidste møde og henviste til det skriftlige materiale som var blevet udleveret.

Christian demonstrerede, hvordan en blitz kan anvendes, så man får det perfekte billede uden slagskygge m.m.

Som modeller havde to søde damer Edel og Lone Lund stillet sig til rådighed.

Så gik vi ellers i gang alle sammen og der blev blitzset til den store guldmedalje, så modellerne nok ikke har sovet godt om natten.

Det blev bemærket, at vi var nogle stykker, der ikke havde brugt blitzen i lang tid og derfor skulle have hjælp ved de mere erfarne som Jeff, Lutz, Lennart og andre.

Der blev demonstreret, hvordan man kunne få et bedre blitzfoto ved at anvende reflektorskærme, som har en belægning i sølv, guld og transparent.

Click (Jeff) vil arbejde på en gunstig pris for disse reflektorskærme til medlemmerne.

Alt i alt havde vi en lærerig aften og alle blev til kl. 21.00.

En tak til dem som hjalp med både det ene og andet og en særlig tak til Lone lund, som ville bruge en aften sammen med os.

Mvh.
Mogens